کپسول های آتش نشانی بخش فوق العاده مهمی از ایمنی آتش نشانی در زمان وقوع حادثه هستند که سبب می شوند آتش سوزی کامل مهار شود یا خسارت های جانی و مالی به حداقل برسند

با این حال، آیا می دانستید که آنها نیاز به نگهداری منظم دارند؟

درست مانند تعویض روغن خودرو و پر کردن باک بنزین، کپسول خاموش کننده های شما نیز برای کمک به حفظ شرایط خوب و آماده برای کمک به خاموش کردن آتش سوزی های اولیه به خدمات نیاز دارند.

یکی از بخش های مهم تعمیر و نگهداری کپسول آتش نشانی شارژ مجدد است، منظور از شارژ مجدد کپسول اینست که مواد خاموش کننده داخل کپسول آتش نشانی با مواد نو جایگزین شود و از لحاظ فشار داخل سیلندر و سلامت یراق آلات بررسی شود پس ما کپسول را با یک عامل خاموش کننده ( طبق استاندارد آن کپسول) دوباره پر می کنیم و دوباره آن را تحت فشار قرار می دهیم تا به تخلیه مناسب آن در مواقع اضطراری کمک کند.

شارژ مجدد کپسول

چه زمانی باید کپسول های آتش نشانی ساختمانم را شارژ کنم؟

شارژ مجدد کپسول

اکنون، اگر خاموش کننده های شما به دلیل اینکه اخیراً از آنها استفاده کرده اید خالی است، احتمالاً متوجه می شوید که نیاز به شارژ مجدد آنها دارید.

پس اولین راه یا دلیل برای فهمیدن زمان شارژ مجدد کپسول اینست که کپسول آتش نشانی به طور کامل یا لحظه ای مورد استفاده قرار گرفته باشد.

با این حال، تعیین زمان شارژ مجدد کپسول های خود همیشه چندان ساده نیست.

به طور کلی به دلالیل زیر میتوان دریافت که زمان شارژ مجدد کپسول رسیده:

  • خاموش کننده به هر دلیلی به طور کامل یا جزئی تخلیه شده است
  • گیج فشار کم را نشان می دهد
  • طبق درخواست مقامات آتش نشانی
  • گذشتن از دوره ی زمانی مشخص شده نسبت به شارژ قبلی

کپسول های آتش نشانی از هر نوعی که باشند( به جز نوع خاصی از کپسول ها) نیاز به بازدید های دوره ای سالیانه یا دو سالانه توسط مراکز خدماتی مربوطه دارند و در طی این زمان تحت خدمات بیمه ای آن شرکت ها هستند که در صورت عمل نکردن کپسول ها شرکت ها بیمه خسارات ناشی از عمل نکردن کپسول ها را فرد حادثه دیده پرداخت می کند .

شارژ مجدد کپسول

چنانچه در انتهای زمان مشخص شده برای بازدید دوره ای کپسول ها ،برای مثال عدد فشار سنج روی درجه سبز رنگ هم باشد باز نیاز به شارژ دوباره دارد چرا که هم احتمال خطر و عمل نکردن کپسول با بازدید دوره ای کمتر میشود و هم در دوره ی جدید شامل خدمات بیمه ای و پرداخت خسارت در طول مدت دوره میشود.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که کپسول های آتش نشانی خود را به عنوان بخشی از تعمیر و نگهداری سیستم اطفاء حریق خود شارژ می کنید.
ممکن است متوجه نشوید، اما حتی اگر به طور تصادفی فقط کمی از خاموش کننده را تخلیه کنید، باید کل آن را شارژ کنید.

دلیل آن این است که هر مقدار تخلیه خاموش کننده می تواند باعث نشت یا مشکلات فشار شود.

به همین دلیل است که حتی پس از استفاده لحظه ای یا تصادفی به شارژ مجدد کپسول توسط یک متخصص نیاز دارید.

همچنین در بازرسی های ماهانه خود، همیشه باید گیج فشار را چک کنید. اگر سوزن روی گیج به رنگ سبز نیست زمان شارژ مجدد کپسول فرا رسیده است.

اگر گیج پایین باشد به این معنی است که فشار در کپسول کمتر از حد توصیه شده است، که ممکن است در صورت استفاده از آن باعث اختلال در عملکرد آن شود
یا به تعبیر دیگر :
عقربه فشار سنج باید در مرکز محدوده سبز یا رو به محدوده قرمز بالاتر باشد و اگر از مرکز محدوده سبز به سمت محدوده قرمز پایین تر باشد زمان شارژ مجدد کپسول است

شارژ مجدد کپسول

آیا همه خاموش کننده ها قابل شارژ هستند؟

به خاطر داشته باشید که برخی از خاموش کننده ها قابل شارژ و برخی یکبار مصرف هستند، یعنی یک بار از آنها استفاده کنید و سپس آنها را تعویض کنید. خاموش‌ کننده‌های شارژی معمولاً دارای دسته‌ای فلزی هستند، یک فشارسنج که روی آن نوشته می‌شود «کم‌ شارژ» و «شارژ بیش‌ازحد» و برچسب قابل‌ شارژ دارند
.

با این حال، حتی اگر خاموش کننده های شما قابل شارژ هستند، گاهی اوقات ممکن است نیاز به تعویض آنها داشته باشید. به عنوان مثال، اگر آسیبی به خاموش کننده وارد شود، مانند فرورفتگی کپسول، ترک در شیلنگ، یا مشکلات دیگر در یراق الات

همچنین اگر خاموش کننده به طور مکرر فشار خود را از دست می دهد، ممکن است بهتر باشد آن را تعویض کنید. در نهایت، در برخی موارد، صرفاً تعویض آن به صرفه تر از شارژ مجدد کپسول است، بنابراین قیمت ها را با یک مرکز معتبر شارژ و فروش کپسول های آتش نشانی مثل فروشگاه دنیای حریق بررسی کنید تا راه حل مناسب برای شما بیابند.

شارژ مجدد کپسول

شارژ خاموش کننده ها برای اطفاء حریق ساختمان ها و خودروها ضروری است
خاموش کردن آتش های کوچک در مراحل اولیه کمک می کنند تا به کاهش خطر برای افراد و اموال کمک کنند.

مردم اغلب می توانند از خاموش کننده برای متوقف کردن آتش استفاده کنند، حتی قبل از اینکه آتش به اندازه کافی بزرگ شود تا سیستم های سرکوب آتش دیگر راه اندازی شود یا امدادگران از راه برسند.

بنابراین، شما لازم دارید مطمئن شوید که خاموش کننده ها همیشه در شرایط خوبی هستند. از این گذشته، هرگز نمی دانید چه زمانی آتش سوزی می شود.

شارژ مجدد کپسول ها می تواند به شما کمک کند نه تنها از قوانین آتش نشانی پیروی کنید، بلکه به شما آرامش خاطر می دهد که در مواقع اضطراری آماده و کاربردی هستند.

فروشگاه دنیای حریق برای فروش تجهیزات آتش نشانی و بازدید دوره ای کپسول های آتش نشانی می توانند به شما در طراحی برنامه و خدمات مشخص اطفا حریق بر اساس قوانین و خطرات آتش سوزی ساختمان شما کمک کنند.

تیم ما در دنیای حریق راه حل های ایمنی به روز با مطمئنی را برای طیف گسترده ای از صنایع ارائه می دهد. چه به یک سیستم ایمنی آتش نشانی جدید طراحی شده در ساختمان یا کارخانه خود نیاز داشته باشید یا به خدمات بازدید دوره ای و با کیفیت بالا برای سیستم های ایمنی، ما اینجا با شما هستیم.

حادثه خبر نمی کند ایمن بمانیم