برای دانستن استاندارد های کپسول آتش نشانی و انتخاب صحیح، قبل از هر چیز به طور مختصر بدانیم کار کپسول آتش نشانی چیست ؟ کپسول آتش نشانی قرار است به عنوان حمل کننده و در نهایت پخش کننده ماده ی خاموش کننده بر روی سطح یا اجسام در حال اشتعال در زمان وقوع آتش سوزی ، عمل کند.

هر نوع از کپسول های آتش نشانی حامل مواد خاصی درون خود هستند که به نحوی کمک می کنند یکی از عوامل محرک مثلث آتش – که شامل : گرما ، اکسیژن ،ماده سوختنی هست – از بین برود . در واقع در حین آتش سوزی یک ماده سوختنی وجود دارد که به وسیله ی دو عامل دیگر تحریک شده و آتش سوزی رخ می دهد . اما از آنجایی که ماده سوختنی می تواند متنوع باشد از انواع روغن ها گرفته تا وسایل چوبی یا لوازم برقی و …. نوع آنش سوزی به چند دسته تقسیم می شود که در گفتار محاوره به آن کلاس های آتش ( طبقه بندی آتش ) می گویند.

بنابراین هر کدام از کپسول های آتش نشانی با ماده ی خاموش کننده درون خود مناسب یک یا تعدادی از این نوع آتش سوزی ها یا کلاس های آتش هستند . بنابراین مهم ترین عامل برای انتخاب کپسول آتش نشانی اینست که بدانیم برای چه محیطی آن را انتخاب می کنیم و پتانسیل اشتعال یا آتش سوزی آن محیط یا وسیله ، جز کدام دسته از کلاس های آتش قرار می گیرد که برا اساس آن بهترین و مناسب ترین کپسول را انتخاب کنیم تا در زمان آتش سوزی به طور موثر عمل کند.

لازم به ذکر است که انتخاب کپسول آتش نشانی اشتباه ممکن است در زمان آتش سوزی کوچک ترین اثری بر آتش نداشته باشند. برای شناخت بیشتر انواع کلاس آتش می توانید این مقاله را در سایت فروشگاه دنیای حریق مطالعه کنید است .

فرم درخواست شارژ کپسول

 

نام و نام خانوادگی
زمینه لازم است!
زمینه لازم است!
شماره تماس
فیلد خالی است!
فیلد خالی است!
استاندارد های کپسول آتش نشانی

تعیین عوامل تاثیرگذار بر انتخاب کپسول مناسب برای محل مورد نظر

پس از مشورت با کارشناسان فروش لوازم ایمنی و انتخاب کپسول یا کپسول های مورد نیاز در محیط مورد نظر خود ، عوامل دیگری مانند :

  • اندازه یا سایز کپسول آتش نشانی
  • قیمت کپسول های آتش نشانی

هم می تواند عامل تعیین کننده ای برای انتخاب کپسول باشد

در مورد اندازه ی مناسب کپسول آتش نشانی باید گفت که در زمان شرح محل مورد نظر از طریق تلفنی یا بازدید کارشناسان برای انتخاب نوع کپسول ، اندازه آن نیز توسط کارشناسان به شما پیشنهاد می شود که بر اساس استاندارد های کپسول آتش نشانی موجود برای ساختمان ها و همینطور افرادی که در آن محل حضور دارند و ممکن است در زمان وقوع خطر از آن استفاده کنند ، اندازه ی آن ها تعیین می شود.

قیمت کپسول های آتش نشانی

مثل هر محصول دیگه ای ، کپسول های آتش نشانی نیز توسط تولید کننده های متفاوات داخلی یا خارجی در اندازههای مختلف تولید می شوند و غیر از اندازه ( ابعاد ) که عامل پایه در تفاوت قیمت می تواند باشد ، متریال و یراق آلات به کار رفته در آن ها ، اعتبار تولید کننده بر اساس قدمت یا خوش نام بودن در بازار یا تولید کننده های نوپا که با قیمت های رقابتی تر محصولات ایمنی خود را عرضه می کنند و یا استاندارد های کپسول آتش نشانی به کار رفته در ساخت کپسول ها ، می توانند در قیمت کپسول آتش نشانی تاثیر داشته باشند.

برای خرید انواع کپسول های آتش نشانی ، با فروشگاه دنیای حریق در تماس باشید.

استاندارد های کپسول آتش نشانی
استاندارد های کپسول آتش نشانی

ارزیابی تکنولوژی های نوین در طراحی و ساخت کپسول های مختلف

همانطور که در بخش قیمت کپسول های آتش نشانی گفته شد، استاندارد های کپسول آتش نشانی به کار رفته در ساخت کپسول ها و مواد و یراق آلاتی که در آن ها استفاده شده م یتواند در قیمت کپسول موثر باشد برای مثال:

  • ساخت سیلندر یکپارچه و مقاوم با استفاده از فرآیند جوشکاری مکانیزه
  • شیر تخلیه برنجی با مقاومت و طول عمر زیاد
  • نوع رنگی که برای بدنه به کار رفته : پوشش رنگ پودری الکترواستاتیک با چسبندگی بالا و مقاوم به خراشیدگی و خوردگی بدنه
  • داشتن پایه یا براکت برای نصب روی دیوار
  • جنس شلنگ تخلیه
  • و….

از جمله مواردی هست که تولید کننده های لوزام ایمنی و آتش نشانی در کپسول های خود به کار می برند و بر اساس آن قیمت گذاری خود را روی محصول تعیین می کنند.

انتخاب کپسول مناسب برای ارتقای سطح ایمنی در مکان های عمومی و تجاری

در مکان های عمومی و مراکز تجاری به دلیل وجود زیر ساخت های پیچیده تر و گاها مراکزی که در بخشی از سیستم های خود به دلیل قدیمی شدن ساختمان یا عدم مراقبت و نگهداری درست تاسیسات دچار فرسودگی شدند.

بهترین راه برای انتخاب کپسول آتش نشانی ، حضور کارشناسان در محل و بررسی کامل شرایط محیطی و بررسی دقیق خطراتی ست که مراکز تجاری را تهدید می کند ، تا با تجربه و علم کارشناسان دقیق ترین و به صرفه ترین انتخاب را برای خود داشته باشند و ممکن است در کنار کپسول های آتش نشانی راه های مراقبتی دیگری نیز باشد که به طور کلی سطح ایمنی در آن مرکز را به حد استاندارد های کپسول آتش نشانی نزدیک کند تا شاهد حوادث تلخی مانند آن چه در آتش سوزی ساختمان پلاسکو پیش آمد نباشیم.

استاندارد های کپسول آتش نشانی
استاندارد های کپسول آتش نشانی

کارشناسی کپسول های مخصوص بخش های حساس و پزشکی

مراکز پزشکی ، در مانی و بیمارستانی همچون مراکز اداری و تجاری به دلیل وجود زیر ساخت های بزرگتر و پیچیده تر به طور کلی جدا از نیاز به سیستم های اعلان و اطفا حریق ، به کپسول های آتش نشانی مطابق آنچه در یک ساختمان معمولی هست نیاز دارند.

علاوه بر آن در کلینیک های کوچک اعم از کلینیک آرایشی ، درمانی و غیر ه وسایل برقی گران قیمت نیز وجود دارد که می توانند دچار آتش سوزی از نوع برقی شوند

به هیمین دلیل کپسول های co2 باید همیشه در محیط و در دسترس اپراتور آن دستگاه باشند و همینطور بیمارستان های بزرگ به دلیل وجود تاسیسات بزرگ برقی ، اتاق های آسانسور ، رخت شور خانه ، وجود راهرو های بزرگ و طویل و همینطور رفت و امد افراد زیاد- که خود آن ها با بی احتیاطی می توانند سبب آتش سوزی شوند  نیاز به نصب انواع کپسول آتش نشانی از نوع پودری ، co2 و دیگر انواع کپسول آتش نشانی ، در سرتاسر اتاق ها و راهروها دارند .

لازم است بدانیم که سیستم های اعلان و اطفا حریق نیاز به بازدید های ماهانه یا دو ماه یکبار دارند تا کارشناس فنی تست های لازم را انجام دهد و سییستم را اماده به کار نگه دارد و همینطور کپسول های آتش نشانی که نیاز به بازدید و شارژ دوره ای سالیانه دارند تا در موقع آتش سوزی به بهترین شکل عمل کنند.

مراکز درمانی مطابق نیاز ذاتی و کاری خود غیر از کپسول های ایمنی آتش نشانی به کپسول های اکسیژن هم نیاز دارند که این کدسول ها هم نیاز به شارژ و بازدید های سالانه دارند.

دنیای حریق آماده همکاری با تمام مراکز درمانی و بیمارستانی برای تجهیز لوازم ایمنی و خدمات شارژ کپسول ها می باشد.

پیشنهاد می کنیم مقاله ی چرا کپسول های آتش نشانی نیاز به شارژ دوباره دارند؟  را در سایت دنیای حریق مطالعه کنید  

شما عزیزان میتوانید با شماره ۰۹۲۱۶۰۱۸۵۲۲ با ما در ارتباط باشید و از خدمات ما بهره مند شوید.

مشاوره رایگان

بررسی راهکارهای بهینه سازی انتخاب کپسول در مکان های با پر رفت و آمد. در مورد ایمنی مکان های پر رفت و آمد مانند پاساژ‌ها یا مراکز مشابه، نصب سیستم های اعلان و اطفا حریق و مراقبت و نگهداری از این سیستم ها باعث می شود که تعداد کپسول های مورد نیاز در حد استاندارد های کپسول آتش نشانی باقی بماند و به کپسول با تعداد بالا برای احتیاط و به عنوان رفع کمبود سیستم اطفا حریق نیاز نباشد.

همچنین استفاده از تجربه کارشناسان در بررسی محیط مورد نظر و تجهیز یکپارچه مکان ها باعث می شود تا حد امکان هزینه جداگونه ای که هر واحد یا فرد برای ایمنی محیط انجام می دهد در قالب تجهیز کلی و هماهنگ کمتر شود.

برای نمونه بارها در بررسی های مجموعه دنیای حریق دیده شده که در مکان های شلوغ مانند بازارچه ها یا پاساژ های قدیمی ، هر کدام از مغازه دار ها جداگونه کپسول های آتش نشانی را خریداری کردند که با توجه به فضای اشتراکی ای که بین آنها وجود داشته ، می توانستند انتخاب های بهتر کارامد تری از نظر تعداد و اندازه کپسول ها داشته باشند. از آنجایی که کپسول های آتش نشانی نیاز به شارژ‌ سالیانه دارند، بهتر است مراکز یا واحد های اداری و تجاری به طور مشترک و همزمان این کار را انجام دهند تا هزینه های جانبی خدمات شارژ کپسول ها مثل هزینه رفت و آمد تا حد زیادی کاهش یابد.

به منظور رفاه حال شما عزیزان، میتوانید در مورد نحوه فروش، شارژ، اطلاعات بیشتر درمورد محصولات و نحوه سفارش و سایر خدمات با دنیای حریق در ارتباط باشید.

 

محصولات کپسول آتش نشانی

ProductPromotionTimeline

کپسول آب و کف (کپسول آب و گاز)

کپسول 12 کیلویی آب و گاز باران

تماس بگیرید
ProductPromotionTimeline
تماس بگیرید
ProductPromotionTimeline
696,000 تومان
ProductPromotionTimeline
+
ناموجود
405,000 تومان